Western Archery Standard WT-2000 take down olipmpiai reflexíj
2019. augusztus 04. írta: ami.nem.mozog

Western Archery Standard WT-2000 take down olipmpiai reflexíj

Ez az íj egy régi, korhű iskola teremtette versenyíj. Korából adódóan természetesen hemzseg a használati nyomoktól, aktívan használták. Kicsit félve próbálgattam, hiszen az előző (és lányomnak vásárolt) sportreflex benyomásai csak sokadik nekifutásra billentek át az elfogadható irányba. Hiába, nekem annyira nem otthonosak ezek a "modern" sportfegyverek.
img_1267hj.jpgCsodálatos ívű csontfehér karjai vannak. A lamináció tartósnak tűnik, hiszen 30 éves körüli lehet - eközben kutya baja, a karok határozottan dolgoznak, nem sokat kérdeznek. A középrész méretes felnőtt-modell. A súlya piszok jól el van találva, stabi nélkül sem bólint, tökegyenesen áll. Pisztolymarkolata kényelmes, egész napi használata sem fáraszt. Lakkozása megvédte az egyszerűbb behatásoktól, a komolyabbaktól viszont nem volt esélye. Emiatt a használatról a középrész pofátlanul árulkodik. Az ideg természetesen nem az eredeti, hanem a sokadik verzió. A göb rosszul van rajta beállítva, akarom mondani másik iskola szerint került a helyére: itt a vesszőt a göb fölé kell tenni, nem pedig alá. Majd leszedem és teszek fel újat.
img_1262gh.jpgA stabilizátort becsavarandó menetes hüvelye szabványos (ezek szerint már több évtizede ez a stabik menete). Ebbe tekertem egy egyszerű modellt, amit a csigáshoz használok. Az irányzék viszont már az antik korához fogadott hűséget, így a mai célzóberendezéseket csak barkácsolás mentén lehetne rárakni. Nekem megfelel a régi is: szabadon állítható és masszív darab - így ezt nem bántottam. Természetesen berger fogadására is alkalmatlan, nincs neki hüvely... A kifutója (így) kizárásos alapon ragasztós.
img_1271bn.jpgA fegyver 30 fontos húzóerőt képvisel 28 collon. Érzésre elsőre kicsit több volt, de kimérve összesen 2 fontos eltérése van felfelé, szóval az érzés becsapós. Nem tudom olyan hosszra húzni, ahol falazni kezdene vagy erőlködne! 32,1-32,5" a teljes és egyenes erővonalas húzásom maximuma fogcsikorgatva, ott meg sem kottyan neki bármit bűnözök. Woah! A fene sem gondolta volna. Ki kell majd mérjem, de ez szerintem 34 collig simán megcibálható, túlzások nélkül. Majd megnézem a tiller-fámon, lassacskán megszáradhatna az is.
img_1269hj.jpgEzt a fegyvert amúgy online piacon vettem látatlanul (Vatera), és az előző bejegyzésben írt íjászati műsor felnőtt kellékének szántam. Ráadásul irgalmatlanul olcsón hozzájutottam, egy nagyon segítőkész emberke adta ide aprópénzért. Szóval úgy voltam vele, hogyha szétesik, akkor sem fog nagyon érdekelni, csak a napot bírja ki.
img_1268vb.jpgEhhez képest egy terebélyes, oldschool sportíj, piszok jó fogással és súlyponttal, nomeg egészen őrült húzáshosszal. Élettartama valahol az örökélet +1 nap lehet. Pontosságát pedig a mérete már előre sejteti. Érdekes, hogy karjai egy bolhaszőrszálnyit csavarodnak. Mi ebben az érdekes, igaz? Biztos lelakott szétlőtt cucc.. De nem! A fegyver azonos oldalára tartanak és egyező arányban teszik mindezt alul-felül. Átnéztem alaposan a karokat és a középrészt is, semmi problémát nem láttam. Rá is kérdeztem nálam tapasztaltabbtól - elvileg ez a torzítás szándékos dolog.
img_1272xc.jpgFelajzani segédideggel kellene, mivel mérete és irányzéka miatt láb-fenék mögött kissé körülményes mutatvány. Combos előfeszítettsége van, kissé rövidebb karokkal egészen őrült erősséget is ki lehetne préselni belőle. Kifeszíteni nagyon kényelmesen lehet, pici parabola érezhető benne, majd megmérem ezt is (tudom, az utóbbi két produktumnál már ígértem - tényleg meg fogom csinálni). Kivételesen nagy húzáshossza miatt elég hülye érzés fixpontra feszíteni: olyasmi, mint egy kocsival négyesben teperni, miközben ott az ötödik fokozat is. A hangja elég csúnya, pukkanós. Ideghossza miatt pedig pengetős, szóval a lonbowhoz hasonlóan kap majd egy-egy pamacsot az idegbe fent és lent. Rúgása nincs, szóval nem fogja kinyírni a könyöködet.
img_1270ui.jpgNehéz vesszővel erőlködik, 30 grammon felül értelmetlen az egész. 25 gramm körül már szépen dolgozik, de le fogok menni 20-21 grammra és ott nagyon kényelmes lesz minden. Illetve ott már lesz valami sebességérzés is, mert 25 grammon még lassú. Lassú. Pontosságát csak feltételesen tudom megmondani, hiszen az irányzékos buli nekem annyira nem fekszik. Jobb napokon 8-nál rosszabb kört nem lövök vele 20-25 méterről, rosszabbakon örülök ha a 40-es lőlap külső körét eltalálom. Emiatt inkább úgy használtam egy idő múlva, mint a tradis íjakat, hehehe hát ott eléggé meggyőző: nagy húzáson, irányzék nélkül. Pontos.
img_1263er.jpgNincs mihez hasonlítanom, hiszen a sportíjak nekem a gyerek eszközénél megállnak - ráadásul az egész stílus nem az enyém. Dehát a működése már első találkozásra nagyon tetszett és sokadik használatra is megmaradt. Igazi fricska, hogy számítógépes modellezéstől-, és repülőgéptechnikai anyagoktól mentesen is bika szerkezet. Úgy tudom finom műszernek mondani, hogy közben már kihúzásakor érzed mennyire masszív egy dög. Nem tudom skálára sem tenni, főleg mert ezt a hibát a SF reflexnél már megtettem, dehát ez egy nagyon jó eszköz. Jah, mivel méretes cucc, ezért a megalomániámnak is megfelel! :)
img_1389gfh.jpg
Talán annyival lehetne lezárni ezt az egészet, hogy ha valaki összefutva bármely (hasonlóan öreg) ikertestvérével, akkor bátran megveheti: ez bizony zsivány cucc!

A bejegyzés trackback címe:

https://nemmozog.blog.hu/api/trackback/id/tr8614984932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása