Néhány kép, nyolcadik rész
2019. április 02. írta: ami.nem.mozog

Néhány kép, nyolcadik rész

Néhány érdekes vagy tanulságos képet lökök ide, némelyikük önálló témaként fog felböffenni később.

img_0269.JPGTél végeztével érdemes sietősen begyűjteni a mogyoró- és akácsarjakat a fulltradis vesszőkhöz - még a tavaszi esőzések előtt. 2-3 hónapon belül használhatóak lesznek, de a lekötözésük kissé trükkös (feltéve, ha nem akarok pálcánként 5-6 helyen is egyenesíteni rajtuk később). Ha jól csinálom, öt sarjból egy megéri a nyílvesszőkort. Ez amúgy egy elég jellemző arány. Ígértem korábban egy leírást ehhez, nyáron majd megcsinálom.


img_0339.JPGDe hagyjuk is a telet a fenébe, inkább uzsgyi a szántóra távot lőni. Még 2-3 hétig nem lesz rajta "gaz". Aztán hónapokig nem lesz használható, hiszen itt fog felnőni Bambi, a kis Vuk - nomeg itt fognak sokasodni a fácánok. Szóval visszavágva nemigen lesz július végéig, amikor már szó szerint nyakig fog érni a természet. A szemközti villanyoszlopig 360 méter van, a nádtetős épületig 470 méter.


img_0340.JPGAkárki is vagy 300 méteren, most szétlőlek! Uhh, de elszoktam ettől a lebőrözött látványtól télen. A Grózer-asszírral próbálkozom. Idén megpróbálom a 400 métert.


img_0341.JPGAz első rossz hír, hogy anomáliával kezdek: ezek semmivel nem nagyobb lövések, mint a laminált Jackal asszírral. Utálom az anomáliákat, ígyhát ezt most inkább betudom a saját technikám hiányosságának. Jobb az a tudat, vagyis inkább egyszerűbb.


img_0349.JPGAztán a következő rossz hír az, hogy a legjobbnak várt gyertyánvesszőm oldás után pár pillanattal nemes egyszerűséggel kettétört. A levegőben történt a baleset, szemre 8 méteres magasság körül. Mivel a hátulját nem dobta le azonnal, így oldalirányba fordult elég nagy sebességgel és jobbra állt meg 30 méterrel, előttem 50 méterrel. Szerencsém volt, hogy a kezem nem vitte el - meg abban is, hogy nem ment el az autóútig. Még jobbra 50 méter és baj lett volna belőle. A vezérsíkot a test nagyobb felétől 20 méterre találtam meg. Az ilyeneket illik összeszedni amúgy, nehogy valamelyik tehén később benyalja.


img_0299.JPGHazaérve levezetésként 20-25 méterről lőttem célra, hogy a téli kihagyást mind kevésbé érezzem, végül hagyjam is magam mögött a fenébe pár héten belül. Amikor hazaérve nyitom a nagykaput, sajnos már nincs aki megkérdezze mekkorát lőttem, pár hete elég nagy veszteség ért bennünket. Így már csak a kislányom fogja megkérdezni alkalomadtán a számokat. Ennek is örülök persze, de szoknom kell még ezt az új felállást, most demoralizálónak érzem.


img_0301.JPGMeg sem lepődtem a következő rossz híren: a lődözésem végén szándékoztam belőni és finomítani egy szett friss hársvesszőt matricázásuk előtt - ahol az egyik súlypontját valahogy elrontottam. Hiába láttam többedik körre is, hogy egyikük nagyon eltérően viselkedik, akkor is nekimentem megint. A rossz hír a következő képen lesz, a szenvedő alany itt a fentebbi képen, a labda felett van 10 centiméterrel.


img_0302.JPGSzóval itt van, ez a fentebbi fotó készülte után történt pár perccel. Kedvetlen lúzerségemnek hála ez a nyíl megtámadott egy kemény felületet a vesszőfogó felett. De hogy valami jót is keressek már végre a sztoriban, legalább jellemző helyen tört, mondhatni tökjó helyen. Ha a vesszőtestnek rejtett hibája lett volna, vagy nagyon rosszul dolgoztam volna akkor nem itt tört volna, hanem fentebb egy arasszal, vagy a tollazat alatt.


img_0305.JPGIlyenkor a súlyozott hegyet megmenteni úgy lehet, hogy a fatörekbe pozdorjacsavart hajtasz, majd azt tartva melegíted a hegyet. Végül egy másik fogót is felhasználva széthúzod őket.


img_0352.JPGA későbbi hasonló baleseteket elkerülve átalakítottam a vesszőfogós területemet, egy kivágásra ítélt barackfa maradványára pakoltam a szerelvényeket, akkora vesszőfogó geotextillel, hogy csak na. Kitudja kell-e még, de egyelőre nem akarom tördelni a vesszőket. Nem vagyok valami nagy formában, jobb lesz ez így pár napig. Sőt, ebből építek még egy ilyet, és két célom is lesz 50 fokon belül.


img_0307.JPGMivel az a fajta sültbolond vagyok, aki nem retten meg az íjak gyors váltogatásától, nagyobb figyelmet kellene adnom minden apróságnak. Nos, a formára visszakanyarodva ilyen, amikor egy kövér collal alacsonyabb ajzásmagasságú íjat fogsz a kezedben, de megfeledkezel erről a kisebb távolságról. A kezdők karja szokott ilyen lenni - ezért is írtam legutóbb, hogy távlövésen kívül nem kell alkarvédő. Hamar megtanulja az ember hogyan tartsa a fegyverét. Én pedig sokadjára is megtanulom, hogy az azonnali váltásnál kell legalább néhány tesztlövés. El sem hiszem amúgy milyen figyelmetlen vagyok a napokban, ilyen nem volt az alkaromon két éve. Mondanám azt is, hogy nem fáj, de ordas nagy hazugság lenne.


img_0277_1.JPGOtthon a fel nem tollazott gyerekvesszőket félretettem pár napra. Az 5/16-os szerelt vesszőtesteket ilyen elosztásban tárold, ekkor teljesen összefekszenek és nem fognak görbülni. Három helyre kell majd gumi és vígan pihenhetnek pár napot.


img_0357_1.JPGVásároltam egy monokulárt, az egyszerűbb fajtából. Nem kicsit kínai, de amúgy elég jól sikerült darab. 42 milliméteres lencsével van szerelve. Csigásnál már próbáltam 30-35 méterről, nagyon jól lehet látni a találatokat, ki fogom próbálni 50 méteren is. Ez egy 30 dollár körüli olcsó produktum, amit a hazai online piacon akár 3000 Forintért is meg lehet venni időnként. Nem egy Nikkor minőség, de bátran merem ajánlani. Masszív, jól össze van rakva, pontosan állítható, nincs erős torzítása és a tokja is süti. De lehet csak szerencsém van, mert egy korábbi távcsöves vásárlásomkor meg gyalázatos minőséget kaptam a távol-keleti fiúktól.


img_0311.JPGEnnyi elég is volt mára. Egyik jótétemért cserébe kaptam ezt a különlegességet: érdekes íze van, azt hiszem meg tudnám szokni. A magas alkoholtartalom sem érzik ki belőle. 7 decis üvegben van, nem sajnálták.


Fáradt vagyok, kutya fáradt. "Kérem, kapcsolja ki".

A bejegyzés trackback címe:

https://nemmozog.blog.hu/api/trackback/id/tr5214733565

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása