Néhány kép, tizenkilencedik rész - a nyár közepéből
2020. augusztus 10. írta: ami.nem.mozog

Néhány kép, tizenkilencedik rész - a nyár közepéből

Néhány érdekes vagy tanulságos képet lökök ide, némelyikük önálló témaként fog felböffenni később.
img_4461.jpgAz Ópusztaszeri Nemzeti Történelmi Emlékpark bejárati piktogramja.
img_4544.jpgAz egyik fő attrakció ott helyben, "Árpád és Vezérei" szoborcsoport. Döbbenetes. Ha a képre kattintasz, a talapzatokon ott a vezérek neve. Árpád talapzata fogja keretbe az egészet, amelynek alakja remélem ismerős :)
img_4545.jpgHa már így alakult, hátulról is fotóztam, látni akartam az íjak-, tegezek-, pajzsok kidolgozottságát. Arra sem lehet panasz.
img_4549.jpgTöhötömnél láttam rá legjobban a szarvakra és a kar ívére. Bal oldalon-lent a gyakorló íjászpálya látszik (látogatók részére működik, mint szezonális lehetőség)
img_4552.jpgAmi lentről ilyen. 15 méternyi a legnagyobb lőtáv.
img_4542.jpgEgy egyszerű jurta.
img_4467_2.jpgAz hiszem nagyon tetszik a Feszty Árpád féle körkép élőben. Én nem gondoltam volna, hogy ember ilyet tud alkotni. Külön részeit nem teszem ide, interneten fellelhető mind a 120 méternyi kép (65k pixel szélességben itt, vigyázat, 100 megabájt+), annyit mondanék csak, hogy a módszer ahogyan a kép "lefolyik" a tereptárgyakra az is komoly.
img_4476_reszlet_1.jpgEgy részletet azonban kiemelnék, mert ez itt szerintem egy hibás értelmezés eredménye, teljesen természetellenesnek tűnik amit látok. Kérdeztem a tárlatot vezető személyzetet, de túlzottan nem érdekelte. S, hogy miért nem fényképeztem le az előtérben látható sérült változatot is? Hát azért, mert egy barom vagyok.
img_4523.jpgÍme, a Csete-jurták hátulról. Szándékomban állt, de több képet nem teszek eme Múzeumból - ha valaki érdeklődik a téma iránt, mindenképpen látogassa meg: monumentális az egésze, úgy ahogyan van. Én nagyon örülök, hogy eljutottunk ide. Ha tervezni kellene, a 10 órai nyitástól egészen a záróráig lehet látnivalót és programokat találni.
img_4419.jpgDél-Magyarországon is betértem egy íjászboltba. Sikerült bevásárolni hegyekből, ill. a feleségemtől is kaptam pár történelmi hegyet ill egyebeket. Hogy is mondjam.. bőr áruval egy időre el leszek látva.
img_4641.jpgDélen nagy tiszteltben van tartva a hazai történelem. Lépten-nyomon ilyesmi szép alkotásokba botlik az ember. Nagyon jó érzés, azt hiszem itt el tudnék lakni.
img_4636b.jpgEgy régi ismerősünk bujkál a "kör" középen.
img_4754b.jpgEzt a ragadozó madarat az egyik kedvenc váramban "fotóztam". A minőségért bocs, szuperlassításból vettem ki. Nagyjából ezt láthatja egy áldozat az utolsó másodpercben, mielőtt a karmokkal előre fog a vadász. A solymász Czene Ferinek ezúton (is) köszönöm a rengeteg vadmadár-tollat. Jó helye lesz a nyílvesszőimen.
img_3850.jpgEz pedig már felénk "történik". Gyólyamadár az út szélén :)
img_4249.jpgEz is felénk van, Debrecentől 40 kilométerre ilyeneket lehet látni.
img_4275.jpgÍme, egy méretes gémeskút. Szeretem ezt a képet.
img_3531.jpgVisszazökkenve a helyi életbe, már (csak) ilyesmi fog várni történelem gyanánt.
img_3530.jpgAminek a vége úgyis annyi lesz, hogy vesszőket fogok hangolni.
img_4524.jpgA bejegyzés végére ezt a képet gondoltam. Tudom, hogy ígértem valamit fentebb - de nem bírom megállni.

További szép nyarat mindenkinek!

A bejegyzés trackback címe:

https://nemmozog.blog.hu/api/trackback/id/tr8516126620

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása